Başbağlar Katliamı’nın 33. yıl dönümünde düzenlenecek anma programı öncesinde hazırlıklar tüm yönleriyle değerlendirildi. Kemah Kaymakamı Emirhan Arıkan, Başbağlar Köyü Muhtarı Ali Akpınar ve beraberindeki heyeti makamında kabul ederek anma programına ilişkin istişarelerde bulundu.
Ziyarete Başbağlar Köyü Muhtarı Ali Akpınar, köy muhtar azaları ile Vatan ve Köy Sevdalısı Şerif Gül ve Ali Özdemir katıldı. Görüşmede, 5 Temmuz 1993 tarihinde hain terör saldırısında şehit edilen 33 vatandaşın aziz hatırasına düzenlenecek olan 33. Yıl Anma Programı kapsamında yürütülen hazırlıklar ve programın detayları ele alındı.
Toplantıda, anma programının düzenli ve anlamına uygun şekilde gerçekleştirilmesi için yapılacak çalışmalar değerlendirilirken, şehitlerin hatırasını yaşatacak etkinliklerin planlaması konusunda görüş alışverişinde bulunuldu.
Kaymakam Emirhan Arıkan, Başbağlar’da yaşanan acının milletimizin ortak hafızasında derin izler bıraktığını belirterek, şehitlerin emanetine sahip çıkmanın herkesin ortak sorumluluğu olduğunu ifade etti. Arıkan, birlik ve beraberlik ruhunun gelecek nesillere aktarılmasının önemine dikkat çekerek, şehitlerin aziz hatırasını yaşatmak adına gerçekleştirilecek anma programının büyük anlam taşıdığını vurguladı.
5 Temmuz’da gerçekleştirilecek anma programında, Başbağlar Katliamı’nda hayatını kaybeden 33 şehit rahmet, minnet ve dualarla anılacak. Yetkililer, tüm vatandaşları bu anlamlı programa katılarak şehitlerin aziz hatırasına sahip çıkmaya davet etti.


